zondag 13 augustus 2017

Zomerbreisels voor groot en klein


Deze zomerbreisels maakte ik met de zachtste wol ooit van LN Knits. Ik kocht 6 bolletjes helemaal voor mezelf, maar had nog net genoeg van die heerlijke wol over voor een topje voor de dochter. En zo doen we net als hier weer ongepland aan twinning :-)


De collecties van LN Knits zijn zo mooi en inspirerend. Ik droomde al lang van de Cosy Charlotte cardigan en was er dan ook als de kippen bij toen ik hoorde dat de baby alpaca bouclé te koop zou komen. De bolletjes waren iets voordeliger op de stockverkoop, maar nog steeds niet erg goedkoop, al er zit dus ongelofelijk veel wol op één bol.



Voor het patroon baseerde ik mij op de Adèle cardigan van Julija shop. Ik maakte deze al eerder en deed nu de nodige aanpassingen. Eerst en vooral werd de cardigan een heel stuk verlengd. Verder heb ik de verticale boord meteen aan het voorpand mee gebreid, zo loopt de boordsteek in de lengte richting ipv dwars op de trui. Dat leuke effect had ik goed bestudeerd bij de echte Cosy Charlotte en ik vind de mijne ook echt geslaagd!



De resterende bol en half wol was te mooi om te laten liggen en zo kreeg Lila het Venus topje, eveneens van Julija shop. Ik gebruikte andere wol en priemen dan aanbevolen door het patroon en testte voor het eerst de breicalculator om de juiste maat te bepalen. Volgens mijn berekeningen kwam ik uit op breedte 1 jaar en lengte 6 jaar van het originele patroon en dat bleek gelukkig perfect te passen voor mijn grote 3 jarige.


De moed zonk me in de schoenen toen het patroon begon met de beruchte "Germaanse toeren". Ik probeerde er nog even aan te ontsnappen door de zoom van voor- en achterpand recht te breien. Voor de ruffle mouwtjes was er echt geen ontkomen meer aan. Het filmpje waar zij naar linkte heeft me uiteindelijk genezen van mijn Germaanse toeren vrees. Fluitje van een cent eigenlijk :-))


Haar rokje van See You at Six van vorige zomer past er toevallig perfect bij! Al had ik nog een mooi lapje Nani Iro, dat er ook niet mis zou bij staan. Ze draagt het topje trouwens zonder iets eronder, het prikt totaal niet op haar kriebelgevoelig velletje.


Zot content zijn wij met onze knuffelzachte breisels! En de breikoorts is weer helemaal terug, ik ben al aan een grote uitdaging begonnen voor de wintercollectie ;-)


Patronen: Aangepaste Adèle cardigan naar het voorbeeld van de Cosy Charlotte van LN Knits en het Venus topje - Julija's shop






7 opmerkingen:

  1. Dat jij dat ook nog eens allemaal kan, zeg! Multitalent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Allebei en inderdaad superzachte wol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook aan het breien geslagen met deze wol? Benieuwd :-)

      Verwijderen
  3. Zo mooi! Jullie zijn toch het beste twinning duo in blogland hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Twinning en pastel is ons handelsmerk he ;-)

      Verwijderen
  4. Echt mooi! Ik voel de zachtheid tot hier trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen